Kurumsal Web Tasarım ve E-ticaret Kuralları

Kurumsal Web Tasarım ve E-ticaret Kuralları

E-ticaretin normal satışlardan ve her sektörden alışveriş yapan potansiyel müşterisi olduğu düşünüldüğünde, Kurumsal web tasarımlarımızın profesyonelliği önem kazanıyor. E-ticaret yaparken ticaret yaparken kullandığımız kurallarla benzese de e-ticaret yapmak kolaylığı ve hızı açısından bizi e-ticaret yapmaya itiyor.

Kurumsal web tasarımlarımızı yaptırırken web sitemizde hangi bilgileri bulundurmalarını isteyeceğimiz açısından e-ticareti sitemiz üzerinden nasıl yapmalıyız konusunda da bilinçlenmemiz gerekiyor. Web tasarım İstanbul gibi siteler bunları hazır olarak ellerinde bulundurdukları için size direkt olarak çözüm sunuyorlar. E-ticarete yeni başlıyorsanız da, yıllardır bu işi yapıyor olsanız da müşteri kaybetmemek açısından kuralları iyi bilmekte fayda var. E-ticarette sattığımız ürünün stok durumunu tüketicinin web sitemizden görebiliyor olması gerekiyor. Web tasarım SEO. ile firma görüntülenme oranlarımızı artırdıktan sonra satışlar için de profesyonelleşmemiz kaçınılmaz. Ürünü sipariş ederken görseli varsa mutlaka bu görseli büyütüp ürünün özellikle incelemek istediği bir yeri varsa zoom özelliğini kullanılabilir yapmanız gerekiyor. Satacağımız üründen kaç adet sipariş verebileceğimizi de görebiliyor olmalıyız. Ayrıca indirim, kampanya gibi sitemizden duyurduğumuz bir ürün var ise mutlaka reklamını yaptığımız ürünü satabiliyor durumda ve elimizdeki stoklarda bulundurabiliyor olmalıyız. Ürünün satın alınması sırasında alıcı, teslimat süresini, hangi şekilde ödeyeceğini ve ürün alım-satım sözleşmesini de okuyup, kabul etmiş olmalıdır. Ürünün faturası ürün ile birlikte gönderilecek ise belirtilmeli, ürün alımı sırasında mutlaka tüketiciye ürün ulaşmadığında kontrol edebilmek üzere bir kod numarası verilmelidir. Eğer sadece internetten görüntüleyebilecek bilet gibi bir ürün satın alınıyorsa da mutlaka bir satın alma numarası tüketiciye bildirilmelidir. Tüketici ürünü satın aldıktan sonra vergiler dahil ödeyeceği fiyat ve eğer varsa ulaşım ücreti de açıkça belirtilmelidir. Kredi kartı ile ödenen ürünler için mutlaka provizyon alınmalı ve web sayfanızda kontrol edilerek onaylandıktan sonra bir diğer aşamaya geçilmelidir. İşlem sırasında CVV numarası da tüketiciden istenmelidir. Eğer ürünün kullanıcının memnun kalmaması halinde para iadesi yapılabilecek gün ve iade gün süresi mutlaka bildirilmelidir. Tüketici de ürünü satın aldıktan sonra oluşabilecek herhangi bir soruna veya iade durumuna karşı ürün faturasını saklamalıdır.

Ürünün teslimi yapılacağı gün, aynı gün içerisinde aranarak veya daha önceden bildirilmelidir. Hatta firmalar kolaylık açısından hemen hemen her üründe dağıtım yapılmadan önce telefonla bilgi veriyorlar ve gelmeden önce haber verebiliyorlar. Ürünü satan firma teslimata kadar oluşabilecek hasarlar için ürünü önceden sigortalamalıdır. Ürün teslimatı sırasında ürün genellikle sizin isim ve soyadınıza yapılabiliyor. Eğer sizin yerinize ürünü bir başkası teslim alacak ise isim bildirmeniz gerekiyor.

Satın alacağımız ürünler içerisinde kendiliğinden hazır bir şekilde garantisi bulunuyor. Ürünün garanti kapsamını belirtmemiz ve sürecin nasıl işleyeceğini de müşterimize bildirmemiz gerekiyor. Ürün iade yapılmak isteniyorsa iade prosedürü önceden tüketiciye bildirilmelidir. Ürün iade edilirken kargo masraflarını sizin mi karşılayacağınız yoksa firmanın mı sizden ürünü aldıracağını önceden bildirilmelidir. Unutmayalım ki, ürünü aldıktan sonraki müşteri hizmetleriniz sizleri tüketicileriniz gözünde her zaman rahatlıkla alışveriş yapmaya sevkediyor. İade yapılabilecek en son tarih belirtilmeli, iade yapılacak ürünün ne kadar süre içerisinde parasının geri ödeneceği de bildirilmelidir. Tüketiciye ulaşım süresi geçmiş ürünler için ürün gelmeden iade yapılması hakkı sağlanmalıdır. Ürünü satan firma tüketicinin bilgilerini herhangi bir şekilde paylaşılmayacağını tüketicisine aynı anda bildirmelidir. Güvenlik açısından müşteriye gönderilen e-mailler şifreli bilgiler dahilinde gönderilerek koruma sağlanmalıdır.

Bütün bunların eğer mümkünse kurumsal web sitemizden yapabiliyor ve interaktif iletişime geçebileceğimiz müşteri şikayetleri bölümünü Kurumsal web sitemiz üzerinden yapabilirsek hem her müşteri için yönetim sürecini müşterinin sorunu kendi halledilebilir seviyeye bizden aldığı bilgiler ile gelmesini sağlayabilir hem de müşteri temsilcilerimizin iş tasarrufunu sağlamış oluruz.

Benzer Yazılar

Takipçi Sayısı Arttırılarak Neler Kazanılabilir?

Takipçi Sayısı Arttırılarak Neler Kazanılabilir?

İnternetten Para Kazanma

İnternetten Para Kazanma

Yorum Yok

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir